پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118359
?? هزار اصله نهال يارانه‌اي در فارسان توزيع شد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1494

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مرداس طاهري در اولين نشست کميته اجرايي شهرستاني تفاهم‌نامه في مابين وزارت جهاد کشاورزي و وزارت کشور در راستاي حفظ، احياء، توسعه و بهره‌برداري بهينه از منابع طبيعي، اظهار کرد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم تبديل شدن فرهنگ منابع طبيعي به معارف عمومي، مي‌توان گفت شهرداري‌ها و دهياري‌ها نقش انکارناپذيري در زمينه فرهنگ‌سازي حفاظت از منابع طبيعي دارند.

وي با اشاره به اهميت منابع طبيعي از ديدگاه قرآن و روايات افزود: در راستاي اجراي فرمايشات مقام معظم رهبري و با عنايت به تأکيدات رياست محترم جمهوري در زمينه حفظ، احياء، توسعه و بهره‌برداري از منابع طبيعي کشور و به‌منظور افزايش سطح سرانه فضاي سبز و توسعه جنگل با همکاري شوراهاي اسلامي، شهرداري‌ها و دهياري‌ها، تفاهم‌نامه‌اي بين وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزي منعقد شده است.

معاون فرماندار فارسان گفت: گسترش فرهنگ حفظ، احياء و توسعه منابع طبيعي و آبخيزداري، افزايش سرانه فضاي سبز، تشکيل گروه‌هاي هميار طبيعت، شناسايي و کاهش عوامل تخريب عرصه‌هاي طبيعي به‌ويژه آتش‌سوزي و اجراي طرح‌هاي مرتعداري و بيابان‌زدايي در محدوده شهرها و روستاها از زمينه‌هاي همکاري اين تفاهم‌نامه است.

طاهري استفاده از پتانسيل همياران طبيعت در راستاي حفاظت و بهره‌برداري از منابع طبيعي و افزايش سرانه فضاي سبز را از اهداف اين تفاهم‌نامه برشمرد و تصريح کرد: در راستاي اجراي اين تفاهم‌نامه گروه‌هاي هميار طبيعت شهري و روستايي در شهرستان فارسان تشکيل مي‌شود.

حسن عسگري با بيان اينکه بيش از 46 هزار هکتار از سطح شهرستان فارسان جزء عرصه‌هاي ملي است، افزود: حفظ، احياي و توسعه اين عرصه‌ها علاوه بر کمک ارگان‌هاي دولتي، همکاري مردم و تشکل‌هاي مردم نهاد را مي‌طلبد.

وي گفت: بهره‌برداران مراتع، دهياران، شوراهاي اسلامي شهرستان فارسان و افراد علاقه‌مند به منابع طبيعي بايد به‌عنوان دوستداران طبيعت و همياران منابع طبيعي به اداره منابع طبيعي اين شهرستان معرفي شوند تا اقدامات لازم نسبت به سازماندهي، صدور کارت هميار طبيعت و برگزاري کلاس‌هاي آموزشي صورت گيرد.

رئيس منابع طبيعي فارسان افزود: به‌منظور توسعه فضاي سبز شهرستان فارسان اراضي با قابليت ايجاد بوستان و پارک جنگلي بايد توسط شهرداري‌ها، شوراهاي شهر و دهياري‌ها شناسايي و به اداره منابع طبيعي اين شهرستان معرفي شود.

عسگري خواستار پيگيري‌هاي لازم براي ارائه نهال با قيمت يارانه‌اي و رايگان به‌منظور ايجاد بوستان‌ و پارک‌ جنگلي در استان شد و خاطرنشان کرد: سال گذشته بيش از 40 هزار اصله نهال يارانه‌اي به‌منظور توسعه فضاي سبز شهري و روستايي در اختيار شهرداري‌ها و دهياري‌هاي شهرستان فارسان قرار گرفت.

ميانگين سرانه فضاي سبز شهري در کشور 11.8 مترمربع به ازاي هر نفر است که اين ميزان در چهارمحال و بختياري 12 مترمربع به ازاي هر نفر است.

منبع: تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html